default-logo

2019

Maturzyści pokłonili się Jasnogórskiej Pani

Comments : Off

21 października br. miała miejsce pielgrzymka klasy maturalnej do Częstochowy. Brało w niej udział 21 uczniów i 2 opiekunów, w tym nasz nauczyciel Łukasz Piątek i ksiądz Grzegorz Tomaszewski. Prosiliśmy Matkę Boską o łaski i pomoc w zdaniu matury. Wyjechaliśmy o 5.00. Program wycieczki obejmował samą Jasną Górę i uwzględniał udział w uroczystej Mszy Św. Razem z Panią przewodnik zwiedziliśmy m.in. salę rycerską, bazylikę jasnogórską i Kaplicę Matki Bożej. Niemalże każde z tym miejsc budziło w nas zadowolenie, ponieważ większość z nich zwiedzala to miejsce po raz pierwszy. Największe wrażenie zrobiło na nas zasłonięcie i odsłonięcie Wizerunku Matki Bożej. Wszystkim spodobała się Golgota Jerzego Dudy Gracza. Po południu mieliśmy czas wolny, który wykorzystaliśmy na obiad. Niektórzy skorzystali z okazji i weszli na Wierzę – 510 schodów oraz podziwiali 14 metrową statuę błogosławionego Jana Pawła II, która góruje nad pięknie położonym parkiem. Duchowa moc tego miejsca sprawia, że wiele osób wybiera się właśnie do Częstochowy, dlatego i My postanowiliśmy ujrzeć ten cudowny obraz…

Zuzanna Kozieł

Po pielgrzymce napisali:

Mateusz Syta: poniedziałkowy wyjazd szkolny do Częstochowy bardzo mi się podobał. Modlitwa a także śpiewy sprawiły że nikt nie odczuł 6-godzinnej podróży. Na Jasnej Górze dowiedziałem się sporo o historii tego miejsca. Jest w nim coś specjalnego i zamierzam pojechać tam z rodziną.

Aleksandra Matraszek: pięknie rozpoczęliśmy wizytę na Jasnej Górze mszą świętą, ciągle wpatrując się w wizerunek Matki Boskiej Częstochowskiej, a kończąc na tradycyjnym przejściu na kolanach w około ołtarza. Wierzymy iż powierzone jej łaski dadzą soczysty owoc w wynikach maturalnych.

Karol Maciak: pogoda dopisała w naszą pielgrzymkę do Częstochowy. Można było nie tylko powierzyć swoje prywatne intencje Czy wyspowiadać się,ale również obejrzeć piękno klasztoru i miasta.

Martyna Markiewicz: pielgrzymka maturzystów do sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze była bardzo udana. Spotkanie z Maryją – w Jej domu i domu Jej Syna było okazją do pogłębienia relacji z Jezusem i zawierzenia Mu przez Maryję swojej przyszłości i własnego życia. To co zapamiętam na długo było ostatnim punktem naszej pielgrzymki . Był to film pod tytułem ,,Cuda i łaski” opowiadający o historiach ludzi, którzy dzięki wierze nadal są z nami na ziemi.

Mateusz Magnuszewski:  Wyjazd do Częstochowy była bardzo interesująca.Częstochowa to piękne miejsce . Pani przewodnik opowiedziała dużo rzeczy o tym miejscu .To było glebokie przeżycie duchowe .Czułem historie tego miejsca.